A telefonálás alapvető szabályai:
- Ha minket hívtak, megvárjuk a hívó bemutatkozását és azt, hogy kivel szeretne beszélni.
- Ezután mi is bemutatkozunk, és ha bennünket keresnek, kezdődhet a beszélgetés.
- Mindig tisztán, érthetően beszélünk, nem túl halkan és nem túl hangosan. Mindkettő zavaró lehet.
- Mondandónkat a legrövidebbre fogjuk, hogy ne raboljuk mások idejét.
- A telefonálást üdvözléssel, elköszönéssel fejezzük be.
Ha mi hívunk
Minden zavaró zajt szüntessünk meg hívás előtt.
Célszerű papírt és tollat kézbe venni, mert bármikor szükség lehet rá.
Emlékezetből kockázatos tárcsázni, ezért kerüljük.
Érdemes megkérdezni, hogy nem zavarunk-e. Ezzel több kellemetlenséget is elkerülhetünk.
Téves szám esetén mindig kérjünk elnézést, és tegyük le a kagylót.
Ha üzenetrögzítő jelentkezik, akkor adjuk meg a nevünket, telefonszámunkat és azt, hogy milyen ügyben telefonáltunk.
Tudod, hogy mikor illik telefonálni?
A telefonálás nem minden időpontban alkalmas.(engem bármikor lehet zavarni)
A családtagok pihenési idejében pl. du. 2 - 4 óra között nem szokás telefonálni a nagymamához.
Ha nem családtagnak telefonálsz, akkor hétköznap reggel 8 óráig és este 8 óra után már nem illik senkit sem zavarni telefonon. Szombat - vasárnap 10 - 12 és délután 5 - 7 óra között illik valakinek a lakására telefonálni. Reggel az emberek általában tovább alszanak, délben ebédidő van, délután pihen a család. (akkor mégis mikor?)
A telefonról szólva meg kell említeni azokat az embereket, akik idegeneket felhívva, trágár dolgokat mondanak a készülékbe, majd lecsapják a kagylót, őket telefonbetyároknak hívjuk. Roppant illetlen, durva dolog másokat ilyen módon zaklatni, pláne éjszaka, vagy kellemetlen időpontban.
Nagyjából így néz ki a mindennapokban is...:))